۳ شهریور ۱۳۸۵، ۱۵:۰۳

/ گزارش خبرنگار اعزامي مهر به لبنان /

ادامه بازديد شخصيت هاي سياسي و رسانه اي جهان از ضاحيه بيروت

ادامه بازديد شخصيت هاي سياسي و رسانه اي جهان از ضاحيه بيروت

با وجود گذشت 10 روز از پايان تجاوز رژيم صهيونيستي و برقراري آتش بس بازديد هيئت هاي مختلف فرهنگي سياسي و رسانه اي از مناطق تخريب شده ضاحيه بيروت همچنان ادامه دارد و در اين زمينه تيم هايي از 10 ايستگاه شبكه تلويزيوني جهاني به منظور تهيه گزارش از حجم خسارت ها و خرابي هاي ضاحيه و نيز تهيه گزارش هايي درباره حزب الله موسسات شهري اجتماعي، فرهنگي و نيز بعد نظامي فعاليت جنبش وارد بيروت شدند.

به گزارش خبرگار اعزامي "مهر" به لبنان، در اين زمينه تني چند از مسئولان روزنامه هاي آمريكايي و اروپايي اقدام به تهيه گزارش هاي ويژه اي از حزب الله و فعاليت هاي آن و به ويژه سيد حسن نصر الله دبيركل اين جنبش نموده اند.

به گفته مسئولان اطلاع رساني حزب الله، يك روزنامه مشهور انگليسي پيشنهاد داده است تا سيد حسن نصر الله دبيركل حزب الله سرمقاله اين روزنامه را به آنچه درباره لبنان گذشته است اختصاص دهد. از سوي ديگر يك هيئت از فراكسيون تجمع دموكراتيك كه به رياست وليد جنبلاط از خرابي هاي ضاحيه ديدن كرد.

به گفته منابع رسانه اي لبنان، اين ديدار بنا به درخواست وليد جنبلاط رييس اين فراكسيون و با هماهنگي نبي بري رييس پارلمان لبنان انجام شد علاوه بر اين شيخ محمد رشيد قباني مفتي لبنان، شيخ عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلا اسلامي شيعيان لبنان از ضاحيه ديدن كردند.

اگر چه ديدار علماي اسلامي از ضاحيه با استقبال گرم حزب الله و تعداد زيادي از مردم ضاحيه انجام شد اما ديدار هيئت تجمع دموكراتيك به رياست وليد جنبلاط با استقبال سرد مردم و مسئولان جنبش روبرو شد. كه اين مسئله به مواضع غير مسئولانه وليد جنبلاط و انتقادهاي وي از مقاومت برمي گردد.

شيخ قباني مفتي لبنان، هنگام بازديد از ضاحيه گفت: ما مسلمانان با وحدت و اراده خود مي توانيم در مقابل اسراييل هر چند قوي باشد ايستادگي كنيم. قباني با درخواست از لبنانيان براي تقويت وحدت در برابر آنچه وحشيگري بربري ناميد تصريح كرد: ضاحيه نماد و سنبل پايداري تمام لبنان است.

شيخ قبلان هنگام بازديد از ضاحيه اظهار داشت: ضاحيه و مردم شريفش امروز قدرت پايداري و مقاومت در برابر دشمن اسراييلي را اثبات كرد و ما اكنون به همراه مفتي قباني و ديگرعلما آمده ايم كه به ساكنان اين منطقه بگوييم هميشه در كنار شما هستيم. و با سخنان و مواضع و اتحاد خود از شما دفاع خواهيم كرد.

از سوي ديگر هيئتي از كميته اقتصادي و تجاري پارلمان كه نبيل دوسريج نماينده عضو فراكسيون المستقبل در پارلمان لبنان نيز حضور داشت از ضاحيه ديدن كرد. همچنين جمعي از روزنامه نگاران فرانسوي هيئتي از جريان ملي آزاد ( به رياست ميشل عون)، از خرابي هاي جنوب بيروت بازديد كردند.

گزارش خبرنگار اعزامي مهر به لبنان حاكي است: ضاحيه بيروت هر روز شاهد بازديد شخصيت ها و هيئت هاي مختلف داخلي و خارجي است.

کد خبر 371120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha